Motocykl WSK
WSK - polski motocykl popularny, którego nazwa i znak firmowy pochodziły wprost od nazwy producenta: Wytwórni Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku, gdzie dla zaspokojenia potrzeb rynku w 1955 roku zlokalizowano dodatkową produkcję motocykli M06. Motocykle WSK M06 do 1957 roku nie różniły się od tych produkowanych przez WFM jednak w późniejszych latach konstruktorzy z WSK zaczęli konkurować z głównym producentem pod względem stosowanych rozwiązań i modernizacji i to na tyle skutecznie, że zaprezentowany na Targach Poznańskich wiosną 1964 roku zmodernizowany model M06 zachowując tę samą cenę co WFM miał solidny widelec teleskopowy z tłumieniem olejowym, pełnobębnowe hamulce, większy reflektor i wzmocnioną ramę. Stało się to jedną z przyczyn decyzji o zamknięciu produkcji w warszawskiej wytwórni.
Podstawowy model M06 produkowany był ze zmianami aż do roku 1985. Ostatni egzemplarz WSK zjechał z taśmy 31 października 1985 roku i był to ostatni motocykl wyprodukowany w Polsce.
Modele
Klasa 125 cm³
- WSK M06, (1955-65 207 649 sztuk)
- WSK M06 Z, (1959-1964 ???)
- WSK M06 L, (1959-1964 ???)
- WSK M06-Z2, (1959-1967 114 761 sztuk)
- WSK M06-64, (1964-1967 235 084 sztuk)
- WSK M06 B1, (1966-1971 319 069 sztuk)
- WSK M06 B3, (1971-1985 658 406 sztuk)
- WSK M06 B3 Gil, (1974-1980 58 683 sztuk)
- WSK M06 B3 Bąk, (1975-1977 9701 sztuk)
- WSK M06 B3 Lelek, (1975-1977 12438 sztuk)
- WSK M06 B3 Kos, (1979-1985 41540 sztuk)
- WSK M06 B3 Kraska, (1978)
- WSK Barron 125, (1976-1977 105 sztuk)
Klasa 150 cm³
- WSK M06 Z-150, (1960 9988 sztuk).
Klasa 175 cm³
- WSK M21W2, (1972)
- WSK M21W2-Ex, (1972)
- WSK M21W2 Sport, (1973)
- WSK M21W2 Sport Ex, (1973)
- WSK M21W2 Kobuz, (1974)
- WSK M21W2 Dudek, (1975)
- WSK M21W2 S2, (1975)
- WSK M21W2 Perkoz, (1978)